Bää bää vi...veka jag

Å mys! Vi var barnvakt igår, till en 4-åring och en 6-månaders.
Jag var sjukt kreativ och målade med vattenfärger. Vilka alster! Ni skulle sett alltså. Gjorde till och med ett familjeporträtt, med given plats ovanför öppna spisen. Lätt.
För övrigt är jag grymt vek när det gäller barn. Dom små liven kör med mig så in i helvete, men jag kan ju inte säga nej! Då kommer dom med sånna där ledsna hundögon och jag får ont i hjärtat. Vek är jag. No balls.
Detta resulterade alltså i att jag under ett par timmar befann mig i en 4-årings våld.
Den söta lilla 4-åringen. Som faktiskt är en riktig gullunge!
Så det gjorde inget. Ni ser,  vek är jag.
I alla fall, vid några tillfällen försökte jag med desperata blickar och tankekraft
få Dennis att "ta över" en stund,
men han ignorerade mig och sprang iväg. Sjyrre.
Tur att jag inte blev akut kissnödig eller nåt, för då hade jag varit körd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback